امیدوار بودیم که کنفرانس 2018 مایکروسافت در نمایشگاه E3، ما را به خرید یک Xbox One متقاعد کند، اما چنین نشده، چیزی که احتمالا مایکروسافت هم نمی خواست.

نکته اول آنکه بسیاری از عناوین بزرگ امسال چون Fallout 76، Shadow of the Tomb Raider و Cyberpunk 2077 همگی به PC خواهند آمد، و دوم آنکه حتی سری های انحصاری مایکروسافت چون Halo، Forza و Gears of War امسال با عناوین Halo Infinite، Forza Horizon 4 و Gears of War 5 نیز همگی به شکلی به PC راه خواهند یافت؛ پس باز هم بابت Xbox One از مایکروسافت تشکر می کنیم و پیشنهاد خرید آن را رد می کنیم!

Gears of War 5_Microsoft_Xbox One

بازی تاخیر خورده Crackdown 3 نیز با تاخیر خود باعث رغبت کسی به خرید Xbox One در این مدت نشده، و ما نیز صبر خواهیم کرد تا روی PC آنرا بازی کنیم.

این استراتژی ظاهرا بی هدف مایکروسافت برای Xbox One، در Microsoft Store نیز دیده می شود، چراکه بسیاری از عنواین مایکروسافت همچنان روی Steam عرضه می شوند، مگر برخی عناوین خاص که بطور انحصاری فقط در Microsoft Store عرضه می شوند.

در دنیای بازی چند نفره نیز در روی PC همیشه می توانیم بطور رایگان بازی آنلاین انجام دهیم و نیازی نیست به ایکس باکسی روی آوریم که باید برای آن Xbox Live subscription بپردازیم.

در طرف مقابل اما PS4 موفق تر ظاهر شده، چراکه حداقل برای سری های انحصاری God of War، Detroit: Become Human، Uncharted 4 و The Last of Us 2 همیشه باید PS4 داشته باشیم.

این شرایط به شایعات درباره ی اینکه مایکروسافت روزی به ساخت کنسولها پایان خواهد داد، دامن می زند.