فلش مموری ها به سبب اندازه کوچک و سبکی، ظرفیت مناسب برای بیشتر نیازمندی های افراد و سازگاری در اتصال به دستگاههای مختلف از قبیل رایانه، لپ تاپ و حتی برخی گوشی های هوشمند و تبلت ها، بسیار محبوب بوده و تقریبا همه ی ما از آنها استفاده می کنیم.
اما به سبب امکان آزادانه ی نقل و انتقال دیتا بر روی آنها، به شدت مستعد ویروسی شدن و نشر آن بر روی دیگر دستگاهها هستند.

در این ترفند می خواهیم امکان انتقال داده از یک دستگاه به فلش مموری خود را مسدود سازیم تا به این طریق مانع از انتقال دیتاهای آلوده به آن شویم.
در این روش ساده می خواهیم فضای خالی روی فلش مموری خود را با یک فایل پر کنیم طوری که حتی یک بایت فضای خالی روی آن باقی نماند.

پیش از شروع دقت داشته باشید از آنجایی که در این ترفند قرار است تمام فضای خالی فلش مموری شما پر شود، پس امکان دریافت فایل از دیگر دستگاهها را ندارید، پس مثلا اگر قرار است فایلی از لپ تاپ دوستتان دریافت کنید، این روش کاربرد نخواهد داشت؛ اما مثلا اگر قصد ارائه ی سمیناری در کلاس درسی دارید و از سابقه ی آلوده بودن رایانه های کلاس و دانشگاه خود آگاه هستید! این روش بسیار کارآمدی در جلوگیری از آلوده شدن فلش مموری شما و نشر آن به دیگر دستگاهها است.

1. ابتدا بهتر است فلش مموری خود را یکبار format کنید تا از پاک بودن کامل آن مطمئن شوید. فراموش نکنید که اطلاعات خود را پیش از فرمت کردن به جای امن دیگری انتقال دهید.

2. سپس اطلاعات خود را که قصد نگه داشتن آن روی فلش مموری و اجرا و نمایش آن بر روی دیگر دستگاهها دارید را بر روی آن بریزید. حال می خواهیم فضای خالی فلش را با یک فایل ساختگی پر کنیم تا امکان ورود هیچ داده ای به آن نباشد.
برای این منظور ابتدا روی آیکون فلش مموری خود در My Computer کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

چگونه از ویروسی شدن فلش مموری خود جلوگیری کنیم؟

3. در این قسمت فضای خالی فلش مموری خود را بطور دقیق یادداشت کنید.

 

چگونه از ویروسی شدن فلش مموری خود جلوگیری کنیم؟4. حال فرمان run ویندوز را باز کنید، برای این منظور کلیدهای win+R را بفشارید و یا روی گزینه Start ویندوز کلیک کرده و run را جستجو کرده و آن را باز کنید.

چگونه از ویروسی شدن فلش مموری خود جلوگیری کنیم؟

5. حال عبارت cmd را در آن تایپ کرده و اجرا کنید.

6. در این قسمت این عبارت را تایپ کنید:
fsutil file createnew G:newfile 14483046400
حرف G درایوی است که می خواهید فایل در آن ذخیره شود، newfile نام فایل است که می توانید آنرا تغییر دهید و عدد انتهایی نیز همان حجم فضای خالی فلش مموری یا حجم دلخواه شماست.
حال کلید Enter را بفشارید تا فایل مورد نظر ساخته شود.

چگونه از ویروسی شدن فلش مموری خود جلوگیری کنیم؟

فایل ساخته شده را به فلش مموری خود انتقال دهید. اگر با پیغام نبود جای کافی مواجه شدید، علت استفاده ویندوز بطور پیش فرض از برخی منابع فلش است. برای حل مشکل سعی کنید 3 رقم آخر فایل را تا جایی کم کنید که فایل در فلش مموری شما جای بگیرد.