حدود 3 سال است که مایکروسافت وعده ارائه موس و کیبورد مخصوص برای Xbox One داده اما هنوز حتی خبری از زمان معرفی آنها هم نشده است.
اگر بیش از این نمی توانید صبر کنید، ادامه ی مقاله را بخوانید تا بتوانید موس و کیبورد خود را در این کنسول راه اندازی کنید.

البته اینجا ابهاماتی مطرح است چراکه بازیکنانی که از موس و کیبورد استفاده می کنند، برتری بیشتری نسبت به بازیکنان بهره مند از دسته بازی دارند، اما با نزدیک شدن روز افزون Xbox و Windows 10، بازیکنان نیز حق انتخاب بیشتری پیدا می کنند.
شاید بهتر باشد در رقابتهای چندنفره برای حفظ تعادل، همه از یک نوع ابزار برای بازی استفاده کنند.

چطور از موس و کیبورد در ایکس باکس وان خود استفاده کنیم؟

اگر با سیمهای موس و کیبورد خود و از کمی نزدیکتر نشستن به کنسول مشکلی ندارید، می توانید کیبورد خود را به درگاه USB کنسول متصل کنید، اما این روش محدودیتهایی داشته و برای بازی کردن مناسب نیست، شاید بیشتر به درد چت کردن حین تماشای یک Stream بخورد.

اما اگر می خواهید از موس و کیبورد خود به شکل تمام و کمال برای بازی کردن استفاده کنید، یک آداپتور و کمی صبر نیاز دارید. این موارد به کمی سیم و تنظیمات نرم افزاری احتیاج دارد.
در اینجا شماری از این آداپتورها را معرفی می کنیم، قطعاتی که سیگنالهای ورودی از موس و کیبورد شما را دستکاری می کنند تا کنسول تصور کند این سیگنالها از یک دسته بازی ایکس باکس می آیند.

CronusMax

CronusMax_Xbox_one_mouse_keyboard

CronusMax ابزاری ارزان برای اینکار است اما محدودیتهایی دارد. این ابزار USB اجازه می دهد تا کنسول Xbox One شما موس و کیبورد متصل به آن را بعنوان یک دسته بازی اصلی تصور کند، اما شما باید یک PC نیز نزدیک کنسول خود داشته باشید چراکه این قطعه به هر دوی آنها وصل می شود، در ضمن این قطعه تنها یک ورودی USB دارد پس باید موس و کیبورد شما هم از یک دانگل اتصال مشترک استفاده کنند و نه هر یک با سیم اتصال جدا!

XIM 4

XIM 4_xbox one_mouse_keyboard

XIM 4 گزینه ای گران تر اما با کیفیت و محبوبیت بیشتر است.
این قطعه سبب هیچ لگی هنگام بازی نشده و دو ورودی USB دارد پس بابت مجزا بودن موس و کیبورد خود نگران نباشید.
این ابزار همچنین یک اپ رایگان برای iOS و Android دارد پس نیازی به لینک شدن با PC و جابجایی بین پروفایلهای بازی ندارید.
این قطعه شاید فعلا سخت پیدا شود اما مدل جدیدتر آن Apex بزودی وارد بازار خواهد شد.

Titan One

Titan One_xbox one_keyboard_mouse

Titan One گزینه ی سومی است که شباهت زیادی هم به CronusMax دارد. برای استفاده از آن نیز باید PC خود را کنار کنسول آورده و پلاگین MaxAim DI را دانلود و نصب کنید تا بر تنظیمات کیبورد و موس کنترل داشته باشد.

 

دقت داشته باشید که این ابزارها هرچند بسیاری از بازیهای مشهور را پشتیبانی می کنند، اما با هر بازی که شما فکر می کنید کار نمی کنند، پس بهتر است پیش از آن لیست بازیهای پشتیبانی شونده را در توضیحات این محصولات بررسی کنید. برای موس و کیبورد شما نیز همینطور، لازم است از سازگار بود آنها با این ابزار اطمینان حاصل کنید.